Tutorial : Font Post Title Berbeza dgn Entry dan Tarikh

Assalamualaikum ^^

Fuh!.. jenoh aku tulis title kat atas tu --".. okey,paham tak tuto kat atas tu? tak paham?! ape tak paham nye??..jap2! font = tulisan  eh? :D. tk paham jugak klik gmbr bawah ni,tgk yg dimerahkan


Mula2,korang tgk tulisan yg first tu.. lain kan? pastu,tgk yg second.. lain dri yg pertama kan? lepastu,tgk yg third pulak. lain drpd yg lain kan? :D.. nk buat?? jom!

1.Date di atas post title

edit html => tick Expand Widget Templates => cari kod ni

.date-header {
jumpe?? good~~ now,copy kod ni pulak

text-align:center;
margin: 10px;
padding: 3px;
font-size:14px;
font-family: Kristen ITC;
font-weight: normal;
}

Sebelum tu,kalau ade pape kod, korang padam dulu kod tu! dh padam,baru lah paste kan di bawah kod yg korang cari tadi :)

Note :
ABC - saiz font korang
ABC - font ape yg korang nk

2.Post title


edit html => tick Expand Widget Templates => cari kod ni

.post-title {
jumpe? bagus! :9.sekarang,copy kod ni pulak

 margin: 15px;
font-size:18px;
font-family: century gothic;
font-weight: bold;
line-height: 1.1em;
text-align: center;
Note :
ABC - saiz tulisan
ABC - jenis tulisan

Sebelum tu,kalau ade pape kod, korang padam dulu kod tu! dh padam,baru lah paste kan di bawah kod tadi :)

3.Tulisan di entry.


edit html => tick Expand Widget Templates => cari kod ni

#outer-wrapper {
Jumpe? good~~ :).. now,copy kod ni


font: normal 12px century gothic;
}

Sebelum tu,kalau ade pape kod, korang padam dulu kod tu! dh padam,baru lah paste kan di bawah kod tadi :)


Note :
ABC - saiz tulisan
ABC - jenis tulisan


1 comment:

  1. Assalammualaikum Singgah Sini . Cik Fie nak invite join Random Giveaway Cik Fie Jom terjah blog cik fie ! mynameishafizah.blogspot.com/2012/05/random-giveaway-by-cik-fie_19.html :)

    ReplyDelete

Tekan "publish" sekali je tau

Terima kasih komen

BUDI BAHASA BUDAYA KITA :)